Kiotói MI idegenvezető

A kiotói ENA egy mesterséges intelligencia álltal vezérelt városi idegenvezető chatbot. ENA a helyi adatok segítségével megadhatja a helyes utazási információkat Kiotóban és környékén. Naprakész információi vannak a helyi látnivalókról, éttermekről, boltokról, közlekedési menetrendekről. Az adatokat térképesen is meg tudja jeleníteni.

India okos város küldetése

Az indiai okos város misszió célja olyan indiai városok támogatása, amelyek megteremtik az alapvető infrastruktúrát, megfelelő életminőséget, tiszta és fenntartható környezetet és intelligens megoldások alkalmazását a városlakók számára. A hangsúlyt a fenntartható és inkluzív fejlődésre összpontosítják. Olyan modelleket, projekteket szeretnének létrehozni, amelyek megismételhetők, példaként és katalizátorként szolgálhatnak más települések fejlesztéséhez az ország többi területén is.

Vad terek gyermekeknek Rotterdamban

Rotterdamot 2006-ban a legkevésbé vonzó városnak választották a gyermekek felnőtté válásához. Azóta a város vezetése több mint 15 millió eurót költött a közterületek, a lakhatás és a biztonságos közlekedési útvonalak fejlesztésére, hogy gyermekbarát várost hozzanak létre.  A 'Natuurspeeltuin de Speeldernis' városi parkot átalakították természetközeli játszótérré, ahol búvóhelyet készíthetnek, tüzet rakhatnak, tutajozhatnak és sátorozhatnak a fiatal városlakók. Ez a játszótér évente 35.000 látogatót vonz.

Tirana a gyermekbarát város

Albániában az emberek számára a legnagyobb értéket a gyermekek képviselik. Ezt a tényt figyelembe véve Tirana önkormányzata kiemelt témaként kezeli a jövő nemzedék fontosságát. Olyan projekteket hoztak létre, amelyek a gyermekek számára közvetlen betekintést nyújthatnak a város működésébe. Megalapították a gyermekek önkormányzatát, napi nyitvatartási időt szánnak külön a fiataloknak, és ebben az időben különböző osztályok jöhetnek, hogy beszélgethessenek a polgármesterrel vagy valamelyik önkormányzati vezetővel.

CAPE - Energiaügyi közösségi cselekvési platform

A CAPE energiaügyi közösségi cselekvési platform célja a Milton Keynes-ben élő egyének, vállalkozások és közösségek energiafelhasználás hatékonyságának növelése. Az interaktív honlap információkat nyújt és adatokat szolgáltat a felhasználók számára.  A weboldal ingyenes a lakosok, a közösségi csoportok, a bérlők és a helyi vállalkozások számára. A projekt hatékony eszközt ad a már meglévő és energiatakarékos projektekhez, valamint hozzáférést biztosít az energiahatékony és meg

Enni adok ételdobozok

Az ételdoboz ötlete nem az egyesületé, már évek óta jelen van az országban, azonban szerették volna a helyi embereknek is elérhetővé tenni ezt a kezdeményezést. Az Enni adok ételdoboz egy 65x59x39 cm-es szekrény, amely műanyagból készült fém megerősítésekkel. A szekrény vízálló és UV védett anyagból készült. Minden dobozhoz tartozik egy önkéntes csapat. A csapat naponta legalább egyszer, melegebb időjárás esetén naponta többször is látogatja a dobozt, ellenőrzi a benne lévő élelmiszereket, ételeket. Az önkéntesek naponta takarítják is a dobozokat!

Reszponzív utcabútorok

A projekt digitális technológiával szűri a különböző fogyatékossággal élőket, és segíti őket könnyebben és biztonságosabban mozogni a városban. A vakok, gyengénlátók, siketek és hallássérültek egy weboldalon keresztül kiválaszthatják a kívánt szolgáltatásokat. A mobiltelefonok bluetooth érzékelője a megközelített utcabútorok érzékelőihez kapcsolódva aktiválja a korábban kiválasztott funkciókat, például hang és fényjel üzeneteket.

Strøget gyalogosbarát városrész

Az 1960-as évekre a megnövekedett autóforgalom miatt használhatatlanná váltak Koppenhága belső, szűk történelmi utcái. A városvezetés 1962-ben úgy döntött, kísérleti jelleggel lezárja a keleti városrészben a Frederiksberggade és Kongens Nytorv közötti utcák egy részét a gépjárműforgalom elől. A kétéves tesztperiódus annyira jól sikerült – tisztább levegő, csendesebb környék, autómentes, gyalogosbarát közlekedés, elégedett helyi lakosok és látogatók –, hogy a tesztidőszakot követően állandó jelleggel, további utcákat és tereket bevonva korlátozták a belvárosban az autóforgalmat.

Digitális Városkártya

Helsinki városa 2009 és 2012 között sikeresen tesztelte a digitális városkártya bevezetését. A kártyát közlekedési, egészségügyi és könyvtári szolgáltatások igénybevételénél lehetett használni, és NFC technológiával is ellátták. A tesztidőszak alatt azt is vizsgálták, mennyire zökkenőmentes a szolgáltatások igénybevételénél a különböző önkormányzati szervek közötti kommunikáció és adatszolgáltatás. A teszt sikeresen lezárult, azonban a város úgy látja, a mobil technológia hamarosan kiszorítja a kártyákat, így bevezetésére ebben a formában nem került sor.

Walk and feel Helsinki (digitálisan kijelölt városi turisztikai útvonalak)

2011 nyarán kísérletezett a város azzal, hogy digitálisan kijelölt turistaútvonalakat hozzon létre a városba látogató, elsősorban hajóval érkező turisták számára. A kiválasztott útvonalon az irányjelző táblákra jeladókat helyeztek, melyek segítségével az emberek mobil szolgáltatásokhoz jutottak. További kísérletként NFC-tageket és vonalkódokat helyeztek el az útvonal több pontján, melyek segítségével érdekes helyeket jelöltek meg, és információkat osztottak meg az arra járó turistákkal.